Tiden går fort

Det var en lång helg som blev till en hel vecka med mycket betänkte tid.
Som jag skrev så skulle jag tänka på vad jag skulle börja med att förverkliga. Mitt första mål är att läsa upp Matte A. Men det var lättare sagt än gjort. Precis nu när jag har bestämt mig så har de gjort om skolreformen 1 juli 2012. Så Matte A heter inte så längre och är uppdelat i olika delar beroende på vilken inriktining man hade/har i gymnasiet. Så först och främst så har jag fått kontakta olika skolor för att få ett svar, men svaret jag fick var att vända mig till kommunens studievägledare. Så detta står på tapeten att få kontakt med dessa om att få råd hur jag ska gå tillväga. Med andra ord ett steg i rätt riktning.
 
Sedan har jag funderat mycket på vilken träningsform jag vill utöva. För många gymkort har jag haft som inte blivit utnyttjade och resulterat med att det bara kostat mer än det smakat. Jag har ju velat spela tennis länge och försökt att få med mig min man på detta, men det har blivit att vi istället har gått iväg och spelat badminton. Vilket jag inte tycker är lika kul, men helt okej. Nu så ska jag försöka komma iväg men en vän och testspela tennis för och se om jag fortfarande tycker det är lika kul som när jag var yngre. Detta är mitt andra mål. Att hitta en träningsform som jag tycker är rolig och som jag fullföljer. Så detta får räcka till att börja med, att dela upp allt jag vill göra med några saker i taget.
Blir det för mycket slutar det med att det blir som förut, ingenting.

Önskar er en bra vecka!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback