På besök i de värmländska skogarna

Just nu sitter jag här med en varm kopp te och njuter av att haft en lång sovmorgon. Det är nu man märker att man har varit hemma länge. Att ha gått upp strax efter halv sju i två dagar gör en helt död....men det har även varit skönt att komma upp. Jag sover inte så länge annars heller men det är den där hemska väckarklockan som gör att man inte vill gå upp. 

I måndags blev tvätten tvättad, riktigt skönt! På eftermiddagen så åkte jag och Marie till affären och handlade lite och tog oss en promenad lite senare. Vi hamnade på en bänk på min innergård och där satt vi och "tjöta" länge, det var riktigt mysigt=)

Igår så fick det bli en tripp till de värmländska skogarna utanför Arvika till ett ställe som heter Glava. Där bor min gammelmorfar. Jag skulle hålla honom sällskap hela dagen till kvällen. Vi såg mest på teve och det blev mycket fika. Fick även bli en liten tur i bilen och komma ut...han ska fylla 98 år i augusti så han orkar ju inte så mycket.
Så när han hade lagt sig så begav jag mig hem.

Han har en otroligt fin katt,men som är inte så sällskaplig med andra människor utom morfar och mammas morbro som bor där...men hon kom och åt lite när jag tog ut maten. Sen stack hon,men kom tillbaka efter några timmar. Men då ville hon inte alls komma nära.

Jag fick även ett besök av en lite skogsmus på fågelbordet. Stod vid fönstret i köket och ser något klättra uppför pinnen brevid och så sätter den sig på fågelbordet och mumsar i sig fågelfrön. Den vär jätte söt! Tog en bild med mobilen men det blev inte så bra kort,men ska visa er iaf=)


Inte så bra bild,men hon är vacker!


  



Missade hemmafruarna igår,så tänkte se om jag kunde se de avsnittet idag istället. För man vill ju inte missa ett enda avsnitt!
Hann att se Cougar Town igår, men efter det var det bara raka vägen in till sängen.

Nu tänkte jag avsluta inlägget med att önska alla en fin dag!

Kram Annelie



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback